Misha Sakharoff
Spread the Word!

Fysiologisk åndedrætsoptimering for løbere – 8 ugers kursus

Er du maratonløber, trailrunner, ultrarunner, orienteringsløber – eller jogger som har større intentioner? Så skal du lige stoppe op et øjeblik og høre, hvad du kan gøre for din sport med fysiologisk åndedrætsoptimering for løbere.

Som konkurrence-atlet er du altid på udkig efter en ekstra konkurrencefordel. Du vil være stærkere, kunne løbe hurtigere, springe højere og have en bedre mental og fysisk udholdenhed end dine konkurrenter. Det er grunden til, at du træner mange timer hver uge, hver måned, hvert år.

Vil du gerne slippe for at blive forpustet, få større overskud og mere glæde af din løbetræning?
Vil du lære om den nyeste fysiologiske forskning om åndedrætsoptimering?
Vidste du at fysiologisk åndedrætsoptimering kan gøre dig til en meget mere effektivt løber?

Kursus “Fysiologisk Åndedrætsoptimering for Løbere” vil føre dig til bedre resultater, mindre stress – og større glæde fra dine løbeture! Der er kun 12 pladser – først til mølle.

HVAD FÅR DU:
– 8 ugentlige gruppe-undervisnings sessions,
– daglig støtte i 8 uger – med video, lydfiler og personlig træningsvejledning,
– 1 privat session med Misha Sakharoff – inkluderet i prisen (værdi 750 kr).

BETALING: 3000 kr (betales med 1 eller 2 månedlige rater) – før kursusstart.

MobilePay: +45 2073 5306
Bankoverførsel: 3543-10831466

TILMELDING: Kom til introduktionsforedrag d.18. Maj kl.19.00 i Nødebo og hør mere om kurset – tilmeld dig via Facebook.

 

AEROB ELLER ANAEROB ÅNDEDRÆT?

Hvis du skifter til anaerob åndedræt tidligt i et løb, vil du føle træthed hurtigere, og din evne til at opretholde tempoet vil tage et styrtdyk. Laktat vil samle sig op i dine muskler, og du bliver nødt til at foretage en nedbremsning for at få din krop tilbage i en aerob tilstand. Dine præstationer er på vej ud af vinduet, og allerede halvvejs i løbet vil du tænke at det er ikke sjovt længere.
For dem, der løber maraton, er det helt afgørende at lære forskellen mellem aerob og anaerob præstation. På kurset vil du lære hvordan du med specialiseret aerob træning kan træne dig op til at forblive i overvejende aerob åndedræt hele vejen til målet – og føle sig som en ægte Tarahumara ultraløber.

TRÆN OPTIMERET ÅNDEDRÆT SOM OLYMPISK ATLET

Når du arbejder på at optimere din åndedræt kan du opnå samme effekt som ved højdetræning. Når eliteatleter ønsker at forbedre deres præstationer, laver de aerob træning de i højtbeliggende områder. Når de kommer tilbage til havoverfladeniveau, præsterer de meget stærkere, hurtigere og har en øget udholdenhed. Hvis du er seriøs ved din funktionel træning kan du opnå følgende fordele ved kurset: Mere effektiv iltoptagelse, Optimeret energiproduktion, Øget mental fokus og fysisk udholdenhed, Mindre belastning af hjertet, Reduktion af belastningsrelateret astma.

STYRKE – ØGET UDHOLDENHED UDEN ÅNDENØD

Udholdenhed ved fysisk aktivitet som løb er er forudsætning for din mentale styrke. Fysiologien forbinder krop og sind. Effektivisering af vejrtrækningsmønstre fører til mindre træthed og større stamina – både fysisk og mental. På dette kursus “Fysiologisk Åndedrætsoptimering for Løbere” vil du lære de fysiologiske sammenhænge og lade den viden støtte din praktiske løbetræning!

ALDRIG MERE SUKKERKOLD?

Har du oplevet at gå sukkerkold og synes ikke at det er særlig sjovt? Vidste du at LHCF/ ketogenisk diæt som stopper kroppens afhængighed af glukose i dagliglivet – også bruges med stor fordel af elite udholdenhedsatleter verden rundt? Og hvis du kombinerer åndedrætsoptimering med optimeret ernæring så kan du opnå kæmpe fordele ikke kun for din sport men også for din sundhed? Lær mere om fordele ved ketogenisk ernæring og få starthjælp til problemfri overgang.

BALANCE – STABIL SAMURAI RO I KAMPENS HEDE

Følelsesmæssig neutralitet på løbeturen er uløseligt forbundet med fysisk og mental balance. Lær at forblive følelsesmæssigt neutral uden at hæfte sig ved positive og negative aspekter af dine præstationer. Det vil bevare din fokus,centrering og balance og have direkte effekt på din fysiske udholdenhed og mentale robusthed. Og det træner vi ved hjælp af vejrtrækning!

RYTME – STABILT FOKUS OG FÆRRE FEJLTRIN

Jeg underviser med inspiration fra samurai sværdkunst og Aikido. For en samurai et enkelt fejltrin kunne betyde død. Du kan lære at løbe med one-pointed attention, som man i kampsport kalder ”levende stilhed” eller “stilhed i aktion”. Ved at forbedre koncentration ved aktiv afspænding kan du gennemføre dine løb med større effektivitet.

MINDRE RISIKO FOR SKADER

Træning af vejrtrækning har et fantastisk sideeffekt – risikoen for skader som opstår pga af dårlig centrering og balance aftager i takt med træningen. Forskning viser at mikro-fiberskader heler bedre og bliver ikke til større skader når blød- og lymfeomløb forbedres som følge af effektiviseret blodforsyning og muskel-afslapning. Forløbet lærer dig at bruge det i praksis.

HVAD SIGER KURSISTERNE?

“En af de største øjenåbnere for mig var, at vejrtrækningen kan gøre så stor en forskel… Jeg har oplevet for 5 år siden, at jeg var jeg til marathon i Berlin. Jeg var ude at løbe og gennemførte, men på en meget ringe tid – og jeg blev skadet. Siden da har jeg ikke kunnet løbe. Jeg begyndte at trække været igennem de metoder Misha har. Relativ kort tid efter, faktisk en uge efter at jeg har begyndt at trække vejret på en anden måde, har jeg kunnet løbe – og lige siden har jeg ikke har haft problemer.” 

“Jeg har altid haft problemer med mit hjerte, det har strammet til når jeg har bevæget mig for meget. Det gør det ikke længere – jeg føler mig ubesværet når jeg løber. Det har gjort at jeg har fået øjnene op for hvor vigtig vejrtrækningen er – ikke kun teoretisk, men også i praksis… Jeg har nu prøvet det på min egen krop og kan se at jeg blev roligere, og mit hjerte fungerer faktisk optimalt nu. Mit knæ har for første gang på 5 år har kunnet ‘tage mig med på en lille rejse’. En klar anbefaling til Misha herfra”.

Det er relativt hurtig effekt du kan opleve hvis du tager det til dig. Misha er meget funderet teoretisk og det gør også at man forstår ‘hvorfor’ at man skal gøre sådan, og hvad det betyder faktisk i kroppen.”  
THOMAS – TRÆNER, B.SC. SPORTS PSYKOLOGI

Testimonial – Thomas Thor, trainer/BSc sport psychology (in Danish) from Misha Sakharoff on Vimeo.

OM DIN UNDERVISER

Træner med mangeårig erfaring. Mit eget peak performance system DancingSword er baseret på den tætte sammenhæng mellem kroppens fysiologi og psyke har skabt gode og varige resultater både for mange elite-sportsfolk, professionelle artister og erhvervsfolk.

Mit arbejde er inspireret af russisk læge Dr.Buteyko, som har optimeret sovjetiske kosmonauters energiudnyttelse til at opnå dobbelt så lang ophold i rummet som de amerikanske astronauter. Han har også trænet sovjetiske idrætsfolk – iblandt dem flere olympiske medaljevindere. Brug af åndedrætsoptimering kan effektivt forøge kroppens fysiologiske præstationer ved at optimere iltoptagelse på celleniveau med op til 40%. Hvilke kan føre til 30% reduktion af hvilepuls og 40% forbedring af pulsfald (recovery heart rate). Resultat – rolig åndedræt via næsen med lukket mund selv ved store fysiske belastninger.

Inspirationer til mit arbejde stammer fra erfaringer som mentaltræner, åndrætsterapeut, forælder til en elite-sportsudøver, soldat i det russiske hær, ingeniør. Min tilgang til personlig udvikling er inspireret af flere vinkler som musik, tennis, zen buddhisme, samt kampkunst som kung-fu, taichi, aikido, todo.

Hvis du spørger mig, så er et weekendkursus ikke nok – ligegyldigt hvad du er ved at lære! Et længere forløb er vigtigt, da du når at indøve nye vaner og optimere dine gamle rutiner med nye mønstre. Jeg har mangeårig erfaring med den type undervisning som hænger sammen med naturlig proces-inspireret udvikling og har opnået fantastiske resultater med mine elever og kursister!
Slow Education – because learning takes time.

Print Friendly, PDF & Email

About the Author admin

Min brændende interesse for menneskelig fysiologi er forankret i vidt forskellige områder af ekspertise som kampsport, musik og lang professionel karriere. Min kernekompetence ligger i kombinationen af fysiologisk viden om stressmekanismer og deres tætte forhold til åndedræt, muskelspænding og kropsbalance.

Leave a Comment: