Misha Sakharoff
Spread the Word!

Flere dages vandfaste – Hvorfor og hvordan?

I denne video taler jeg om min egen erfaring med udvidet vandfaste. Det er 25 min video, så jeg taler om mange forskellige aspekter af faste. Tekst nedenfor er ikke et ‘executive summary’, men supplerer de aspekter, jeg snakker om i videoen. Så læs venligst den korte tekst nedenfor – og så se videoen.

 

Hvorfor vandfaste?

Jeg får mange spørgsmål, når jeg nævner at faste er en del af min hverdag. Jeg plejede at få følgende spørgsmål:

  • Hvorfor gør jeg det her?
  • Er det det værd?
  • Hvad kan jeg nøjes med?
  • Hvad med motion?
  • Hvordan håndterer jeg sult?
  • Vil jeg opleve tab af muskelmasse?

Alle de spørgsmål svarer jeg på i videoen ovenfor.

 

Kan jeg lide at faste?

Ja helt sikkert. Fordi jeg føler mig levende når jeg står op om morgenen. Jeg vil gerne have at faste bliver en del af mit liv hver eneste uge. Du bliver overrasket første gang, du får denne følelse, første gang du forstår det, det er jeg sikker på. Jeg føler, at toksinerne kommer ud af min krop.

Min vejrtrækning er meget bedre. Min kontrolpause er altid forbedret under udvidet faste, både 2, 3 og 5 dages faste.

Jeg vågner klokken 4:30 uden problemer. Jeg føler mental klarhed. Jeg er altid frisk og klar til at starte dagen!

Udvidet vandfaste forbedrer kvaliteten af ​​min daglige intermitterende faste. Det er meget nemmere at klare et kort ernæringsvindue.

Vi er ikke så vant til moderation i vores samfund. Jeg taler aller former for moderation. Vi er vant til at tro at mere er bedre. Men faktisk – mindre er bedst!

Når du begrænser dit spisevindue(ernæringsvindue), aktiverer du autofagocytose – cellulær rensning.
Lang levealder er direkte konsekvens af dette, ifølge mange undersøgelser.

Faste vil få dig til at tænke to gange, hvad er det du virkelig vil genopbygge din krop med efter flere fastedage. Du får mere bevidsthed om kvaliteten af ​​de fødevarer, du indtager.

 

Præget af overspringshandlinger?

Du vil blive konfronteret med madrelaterede overspringshandlinger. Jeg kan huske at jeg forstod det, da jeg en gang midt i en af mine første fasteperioder kom hjem efter at have gået tur med hunden i skoven. Da jeg kom ind i huset min første tanke var – Nice, nu får jeg et stykke ost! Og så … Nej, jeg faster!

Kaffeafhængighed? Jeg anbefaler altid ikke at drikke kaffe under fasteperioden. Kun vand og urtete. Det er godt at opleve, hvordan afhængigheder langsomt forsvinder. Og så, når du stopper fasten, vil du nyde dine kaffeøjeblikke med endnu større intensitet!

 

Har du en hund?

Hvis du har en hund, så lad det faste sammen med dig, og måske vil det være over hundrede – ligesom dig? Min hund teddy altid faster sammen med mig – både den daglige intermitterende faste længere fandfaste 2, 3 eller 5 dage. Han er meget atletisk, har aldrig noget inflammation mere eller andre sygdomme, og jeg vil have, at den skal leve til 25 år.

 

Har du spørgsmål?

Så skriv en kommentar i feltet nedenfor – jeg plejer at svare samme dag! Vi tales 🙂
Varme hilsener
Misha Sakharoff

 

HAR DU VENNER ELLER FAMILIE NY-DIAGNOSERET MED ALZHEIMERS?
FORTÆL DEM, AT FASTE KAN VÆRE EN AF DE STÆRKESTE VÆRKTØJER TIL AT STOPPE KOGNITIV TILBAGEGANG!

Nye muligheder for behandling af Alzheimer’s – hvis du er nydiagnosticeret

 

LÆS FLERE AF MINE ARTIKLER OM FASTE:

Fasting – scientific research and articles

How to fight metastatic breast cancer naturally

Print Friendly, PDF & Email

About the Author admin

Min brændende interesse for menneskelig fysiologi er forankret i vidt forskellige områder af ekspertise som kampsport, musik og lang professionel karriere. Min kernekompetence ligger i kombinationen af fysiologisk viden om stressmekanismer og deres tætte forhold til åndedræt, muskelspænding og kropsbalance.

Leave a Comment:

4 comments
Add Your Reply